Medical teaching beyond graduation
undergraduate study groups
Downloads
References
Medicina Intensiva [Survey on Brazilian Critical Care Medicine undergraduate study groups]. Rev Bras Ter Intensiva. 2008;20(1):43-8.
Guimarães-Fernandes F, Hortêncio LOS, Unterpertinger FV, et al. Liga de Cirurgia Cardio- torácica da Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo. In: Pêgo-Fernandes PM, Samano MN, Jatene FB, editores. Manual de Cirurgia Torácica Básica. 1a ed. Barueri: Manole; 2010. p 118-22.
Gott VL, Patel ND, Yang SC, Baumgartner WA. Attracting outstanding students (premedical and medical) to a career in cardiothoracic surgery. Ann Thorac Surg. 2006;82(1):1-3.
Peres CM, Andrade AS, Garcia SB. Atividades extracurriculares: multiplicidade e diferen- ciação necessárias ao currículo [Extracurricular activities: multiplicity and differentiation required for the curriculum]. Rev Bras Educ Med. 2007;31(3):203-11.
Kara José AC, Passos LB, Kara José FC, Kara José N. Ensino extracurricular em Oftalmologia: grupos de estudos/ligas de alunos de graduação [Extracurricular teaching in Ophthalmolo- gy: undergraduate study groups]. Rev Bras Educ Med. 2007;31(2):166-72.
Liga de Combate à Sífilis e a Outras Doenças Sexualmente Transmissíveis. História da liga (1920-1995). Available from: http://www.fm.usp.br/ligadasifilis/historia.php. Accessed in 2010 (Jun 24).
Torres AR, Oliveira GM, Yamamoto FM, Lima MCP. Ligas Acadêmicas e formação médica: contribuições e desafios [Academic Leagues and medical education: contributions and challenges]. Interface Comun Saúde Educ. 2008;12(27):713-20.
Goodman NW. Does research make better doctors? Lancet. 1994;343(8888):59.
Associação Brasileira de Educação Médica – ABEM. Boletim Virtu@l da ABEM. Fundação da ABLAM – Associação Brasileira de Ligas Acadêmicas. Available from: http://www.abem-educmed.org.br/boletim_virtual/boletim_virtual_12.htm. Accessed in 2010 (Jun 24).