Medical teaching beyond graduation

undergraduate study groups

Authors

  • Paulo Manuel Pego-Fernandes
  • Alessandro Wasum Mariani

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Paulo Manuel Pego-Fernandes

MD, PhD. Associate professor, Department of Cardiopulmonology, Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo (FMUSP), São Paulo, Brazil.

Alessandro Wasum Mariani

MD. Postgraduate student in the Discipline of Thoracic and Cardiovascular Surgery, Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo (FMUSP), São Paulo, Brazil.

References

Medicina Intensiva [Survey on Brazilian Critical Care Medicine undergraduate study groups]. Rev Bras Ter Intensiva. 2008;20(1):43-8.

Guimarães-Fernandes F, Hortêncio LOS, Unterpertinger FV, et al. Liga de Cirurgia Cardio- torácica da Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo. In: Pêgo-Fernandes PM, Samano MN, Jatene FB, editores. Manual de Cirurgia Torácica Básica. 1a ed. Barueri: Manole; 2010. p 118-22.

Gott VL, Patel ND, Yang SC, Baumgartner WA. Attracting outstanding students (premedical and medical) to a career in cardiothoracic surgery. Ann Thorac Surg. 2006;82(1):1-3.

Peres CM, Andrade AS, Garcia SB. Atividades extracurriculares: multiplicidade e diferen- ciação necessárias ao currículo [Extracurricular activities: multiplicity and differentiation required for the curriculum]. Rev Bras Educ Med. 2007;31(3):203-11.

Kara José AC, Passos LB, Kara José FC, Kara José N. Ensino extracurricular em Oftalmologia: grupos de estudos/ligas de alunos de graduação [Extracurricular teaching in Ophthalmolo- gy: undergraduate study groups]. Rev Bras Educ Med. 2007;31(2):166-72.

Liga de Combate à Sífilis e a Outras Doenças Sexualmente Transmissíveis. História da liga (1920-1995). Available from: http://www.fm.usp.br/ligadasifilis/historia.php. Accessed in 2010 (Jun 24).

Torres AR, Oliveira GM, Yamamoto FM, Lima MCP. Ligas Acadêmicas e formação médica: contribuições e desafios [Academic Leagues and medical education: contributions and challenges]. Interface Comun Saúde Educ. 2008;12(27):713-20.

Goodman NW. Does research make better doctors? Lancet. 1994;343(8888):59.

Associação Brasileira de Educação Médica – ABEM. Boletim Virtu@l da ABEM. Fundação da ABLAM – Associação Brasileira de Ligas Acadêmicas. Available from: http://www.abem-educmed.org.br/boletim_virtual/boletim_virtual_12.htm. Accessed in 2010 (Jun 24).

Downloads

Published

2010-09-09

How to Cite

1.
Pego-Fernandes PM, Mariani AW. Medical teaching beyond graduation: undergraduate study groups. Sao Paulo Med J [Internet]. 2010 Sep. 9 [cited 2025 Oct. 15];128(5):257-8. Available from: https://periodicosapm.emnuvens.com.br/spmj/article/view/1812

Issue

Section

Editorial