E-Learning

from useful to indispensable tool

Authors

  • Alessandro Wasum Mariani Instituto do Coração, Hospital das Clínicas, Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo
  • Ricardo Mingarini Terra Instituto do Coração, Hospital das Clínicas, Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo
  • Paulo Manuel Pêgo-Fernandes Instituto do Coração, Hospital das Clínicas, Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Alessandro Wasum Mariani, Instituto do Coração, Hospital das Clínicas, Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo

MD. Postgraduate Student in the Discipline of Thoracic and Cardiovascular Surgery, Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo.

Ricardo Mingarini Terra, Instituto do Coração, Hospital das Clínicas, Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo

IMD.Attending Physician in the Thoracic Clinic, Hospital das Clínicas, Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo, and Instituto do Câncer do Estado de São Paulo.

Paulo Manuel Pêgo-Fernandes, Instituto do Coração, Hospital das Clínicas, Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo

MD. Associate Professor in the Department of Cardiopulmonology, Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo.

References

Ruiz JG, Mintzer MJ, Leipzig RM. The impact of E-learning in medical education. Acad Med. 2006;81(3):207-12.

Ward JP, Gordon J, Field MJ, Lehmann HP. Communication and information technology in medical education. Lancet. 2001;357(9258):792-6.

Richardson ML, Petscavage JM, Hunter JC, Roberts CC, Martin TP. Running an online radiology teaching conference: why it’s a great idea and how to do it successfully. Acad Radiol. 2012;19(6):746-51.

Joshi A, Novaes MA, Iyengar S, et al. Evaluation of a tele-education programme in Brazil. J Telemed Telecare. 2011;17(7):341-5.

Agrawal S, Maurya AK, Shrivastava K, et al. Training the trainees in radiation oncology with telemedicine as a tool in a developing country: a two-year audit. Int J Telemed Appl. 2011;2011: 230670.

Soirefmann M, Boza JC, Comparin C, Cestari TF, Wen CL. Cybertutor: um objeto de ensino na Dermatologia [Cybertutor: a teaching tool in Dermatology]. An Bras Dermatol. 2010;85(3):400-2.

Downloads

Published

2012-11-11

How to Cite

1.
Mariani AW, Terra RM, Pêgo-Fernandes PM. E-Learning: from useful to indispensable tool. Sao Paulo Med J [Internet]. 2012 Nov. 11 [cited 2025 Mar. 14];130(6):357-9. Available from: https://periodicosapm.emnuvens.com.br/spmj/article/view/1524

Issue

Section

Editorial