Medical education beyond graduation
scientific initiation
Downloads
References
Steinert Y, McLeod PJ, Liben S, Snell L. Writing for publication in medical education: the benefits of a faculty development workshop and peer writing group. Med Teach. 2008;30(8):e280-5.
Fava-de-Moraes F, Fava M. A iniciação científica: muitas vantagens e poucos riscos. São Paulo Perspect. 2000;14(1):73-7.
Cardoso GP, Cyrillo RJT, Silva Júnior CTS, et al. Características pessoais de alunos de um curso de graduação em Medicina participantes e não participantes de um programa de Iniciação Científica [Personal characteristics of students in a graduate course in Medici- ne in participating and not participating in a program of Scientific Initiation]. Pulmão RJ. 2009;18(1):19-22. Available from: http://www.sopterj.com.br/revista/2009_18_1/07. pdf. Accessed in 2010 (May 20).
Cyrillo RJ, Setúbal S, da Silva Júnior CT, et al. Influência de um programa de iniciação cien- tífica na produção científica de professores em curso de Medicina no Brasil [Influence of a Scientific Initiation Programme on scientific output of professors on a medical course in Brazil]. Rev Port Pneumol. 2008;14(5):635-45.
Ferguson E, James D, Madeley L. Factors associated with success in medical school: syste- matic review of the literature. BMJ. 2002;324(7343):952-7.
Shine KI. Encouraging clinical research by physician scientists. JAMA. 1998; 280(16):1442-4.
Montes GS. Da implantação de uma disciplina de iniciação científica ao currículo nuclear na graduação em medicina na USP. Revista Brasileira de Cardiologia. 2000;2(2):70-7. Available from: http://www.cibersaude.com.br/revistas.asp?fase=r003&id_materia=908. Accessed in 2010 (May 20).
Oliveira NA, Alves LA, Luz MR. Iniciação científica na graduação: o que diz o estudante de medicina? [Scientific activities during undergraduate education: what do medical students have to say?]. Rev Bras Educ Méd. 2008;32(3):309-14.