From classroom to bedside
integration of the basic science curriculum in medical teaching
Downloads
References
Harden RM. The integration ladder: a tool for curriculum planning and evaluation. Med Educ. 2000;34(7):551-7.
Wilkerson L, Stevens CM, Krasne S. No content without context: integrating basic, clinical, and social sciences in a pre-clerkship curriculum. Med Teach. 2009;31(9):812-21.
Ogur B, Hirsh D, Krupat E, Bor D. The Harvard Medical School- Cambridge integrated clerkship: an innovative model of clinical education. Acad Med. 2007;82(4):397-404.
Brasil. Ministério da Educação. Conselho Nacional de Educação. Câmara de Educação Superior. Resolução CNE/CES No. 4, de 7 de novembro de 2001. Institui Diretrizes Curriculares Nacionais do Curso de Graduação em Medicina. Diário Oficial da União, Brasília, 9 de novembro de 2001. Seção 1, p. 38. Available from: http://portal.mec.gov.br/cne/arquivos/pdf/CES04.pdf. Accessed in 2013 (Jun 13).