From classroom to bedside

integration of the basic science curriculum in medical teaching

Authors

  • Alessandro Wasum Mariani Instituto do Coração, Hospital das Clínicas, Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo
  • Paulo Manuel Pêgo-Fernandes Instituto do Coração, Hospital das Clínicas, Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Alessandro Wasum Mariani, Instituto do Coração, Hospital das Clínicas, Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo

MD. Thoracic Surgeon, Instituto do Coração (InCor), Hospital das Clínicas (HC), Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo (FMUSP), São Paulo, Brazil.

Paulo Manuel Pêgo-Fernandes, Instituto do Coração, Hospital das Clínicas, Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo

MD, PhD. Associate Professor, Discipline of Thoracic Surgery, Instituto do Coração (InCor), Hospital das Clínicas (HC), Faculdade de Medicina da Universidade de São Paulo (FMUSP), São Paulo, Brazil.

References

Harden RM. The integration ladder: a tool for curriculum planning and evaluation. Med Educ. 2000;34(7):551-7.

Wilkerson L, Stevens CM, Krasne S. No content without context: integrating basic, clinical, and social sciences in a pre-clerkship curriculum. Med Teach. 2009;31(9):812-21.

Ogur B, Hirsh D, Krupat E, Bor D. The Harvard Medical School- Cambridge integrated clerkship: an innovative model of clinical education. Acad Med. 2007;82(4):397-404.

Brasil. Ministério da Educação. Conselho Nacional de Educação. Câmara de Educação Superior. Resolução CNE/CES No. 4, de 7 de novembro de 2001. Institui Diretrizes Curriculares Nacionais do Curso de Graduação em Medicina. Diário Oficial da União, Brasília, 9 de novembro de 2001. Seção 1, p. 38. Available from: http://portal.mec.gov.br/cne/arquivos/pdf/CES04.pdf. Accessed in 2013 (Jun 13).

Downloads

Published

2013-07-07

How to Cite

1.
Mariani AW, Pêgo-Fernandes PM. From classroom to bedside: integration of the basic science curriculum in medical teaching. Sao Paulo Med J [Internet]. 2013 Jul. 7 [cited 2025 Mar. 14];131(4):211-2. Available from: https://periodicosapm.emnuvens.com.br/spmj/article/view/1321

Issue

Section

Editorial